ابزار جدید اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد خودتان الگوریتم محتوا را مدیریت کنید

به گزارش خبرواژه، اینستاگرام ابزاری تازه رونمایی کرده که برای اولین‌بار به کاربران امکان می‌دهد کنترل مستقیم بر محتوای پیشنهادی ریلز را در دست بگیرند. این ویژگی جدید با نام «الگوریتم تو» معرفی شده و به کاربران اجازه می‌دهد موضوعاتی که باعث شکل‌گیری پیشنهادها می‌شوند را مشاهده و شخصی‌سازی کنند.

چگونه «الگوریتم تو» کار می‌کند؟

هنگام تماشای ریلز، آیکونی در گوشه بالا ظاهر می‌شود و با لمس آن، فهرستی از علاقه‌مندی‌ها نمایش داده می‌شود که اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی و بر اساس فعالیت‌های کاربر ایجاد کرده است. کاربران می‌توانند این فهرست را بررسی و موضوعات دلخواه خود را بیشتر یا کمتر در پیشنهادها مشاهده کنند و حتی موضوعات جدیدی را به‌صورت دستی اضافه کنند.

این قابلیت مشابه ابزار «مدیریت موضوعات» در تیک‌تاک است، با این تفاوت که شخصی‌سازی در اینستاگرام عمیق‌تر است و امکان افزودن موضوعات جدید را نیز فراهم می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند این خلاصه علاقه‌مندی‌ها را مانند نتایج سالانه اسپاتیفای، در استوری خود به اشتراک بگذارند.

زمان عرضه و گسترش قابلیت

این ابزار از روز چهارشنبه برای کاربران آمریکا فعال شده و اینستاگرام اعلام کرده است که نسخه انگلیسی آن به‌زودی در سایر کشورها منتشر خواهد شد. در مراحل بعد، «الگوریتم تو» به بخش «اکسپلور» و سایر قسمت‌های اپلیکیشن نیز اضافه خواهد شد تا کنترل کاربران بر محتوایی که می‌بینند گسترده‌تر شود.

اکنون خودتان انتخاب کنید!

با «الگوریتم تو»، شما دیگر می‌توانید مستقیماً تعیین کنید چه محتوایی به شما نمایش داده شود و تجربه اینستاگرامی خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =