روزی برای آرزو؛ نمایشی که با حقوق بازنشستگی روی صحنه رفت | قدردانی از همراهی ستاد جشنواره

به گزارش خبرواژه، نمایش «روزی برای آرزو» از دزفول در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت و کارگردان این اثر، روند شکل‌گیری نمایش، کیفیت اجراها و همراهی ستاد جشنواره را مثبت ارزیابی کرد.

استقبال چشمگیر مخاطبان از اجرای «روزی برای آرزو»

مرتضی سخاوت، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این نمایش در گفت‌وگو با مهر گفت: «ما یک نوبت اجرا در صبح و دو نوبت در عصر داشتیم و استقبال مخاطبان عالی بود.» به گفته او، ارتباط عمیقی بین نمایش و مخاطبان برقرار شده و گروه از نتیجه کار رضایت کامل داشته است.

برداشت معاصر از اسطوره آرش کمانگیر

وی درباره موضوع نمایش توضیح داد: «روزی برای آرزو» برگرفته از اسطوره آرش کمانگیر با نگاهی نو است. او افزود این نمایش گونه‌ای سایکودرام محسوب می‌شود و داستان از مسیر رشد یک نوجوان تا رسیدن به جوانی روایت می‌شود.

همراهی ستاد جشنواره و تجربه حضور در همدان

سخاوت که تاکنون حدود ۱۰ بار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت کرده، اجرای نمایش در سالن بوعلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت برنامه‌ریزی ستاد جشنواره «بسیار قابل توجه» بوده است. وی افزود: مسئولان جشنواره همکاری قابل‌تقدیری با گروه داشتند. او با اشاره به حضور اعضای گروه در ساعات اولیه صبح در همدان، از همراهی خانم معصومی برای اسکان سریع گروه تقدیر کرد.

بی‌توجهی مسئولان استان و تأمین هزینه‌ها از جیب کارگردان

این کارگردان درباره حمایت مسئولان خوزستان گفت: «هیچ‌کدام از مسئولان استان حاضر نشدند حتی یک مینی‌بوس در اختیار گروه قرار دهند.» او بیان کرد که هزینه‌های سفر و تولید نمایش—including ۱۵ میلیون تومان هزینه جابه‌جایی دکور—را از محل حقوق بازنشستگی و منابع شخصی تأمین کرده است. سخاوت افزود: «برای حفظ حرمت خودمان در هیچ خانه‌ای را نزدم.»

برنامه اجراهای آینده و دغدغه‌های تئاتر محتواگرا

وی با اشاره به اجرای قبلی نمایش در حوزه هنری تهران گفت: قرار است «روزی برای آرزو» از یکم بهمن در دزفول نیز به صحنه برود. او ضمن انتقاد از وضعیت کنونی تئاتر گفت: «تئاتر محتواگرا در کشور مهجور شده و ذائقه مخاطب تغییر کرده است.»

نگرانی از آینده تولید آثار جدی

سخاوت ادامه داد: «به عنوان یک بازنشسته تنها یک بار می‌توانم از جیب خود هزینه تولید کنم تا نوجوانان از مسیر درست منحرف نشوند، اما نمی‌دانم تا کی بتوانم ادامه دهم.» او خواستار آسیب‌شناسی جدی وضعیت تئاتر کشور شد تا امکان تولید آثار اصیل و ارزشمند دوباره فراهم شود.

برای پیگیری تازه‌ترین اخبار جشنواره‌های تئاتر و هنرهای نمایشی، خبرهای بیشتر را در خبرواژه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 20 =