ابطحی: صداوسیما مخاطب ندارد؛ هزینه برای آن نوعی اختلاس است

به گزارش خبرواژه، محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت‌های هفتم و هشتم، در گفت‌وگو با ایران ۲۴، به انتقاد از وضعیت کنونی سازمان صداوسیما پرداخت و آن را فاقد مخاطب دانست. وی با بیان اینکه «رسانه‌ای که مخاطب نداشته باشد، مانند کارخانه برق بی‌مصرف است»، افزود: «پولی که برای صداوسیما خرج شود، نوعی اختلاس است.»

ابطحی همچنین تأکید کرد که «فقط تفکر بخش کوچکی از جامعه در مدیریت صداوسیما حضور دارد» و ادامه داد: «وقتی رسانه ملی به اقلیت فکری سپرده شود و تصور کند انقلاب ملک شخصی آن‌هاست، اعتماد عمومی از بین می‌رود و کل جامعه آسیب می‌بیند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «صداوسیما خودش را جای کل ملت گرفته است» و افزود: «در چنین شرایطی، آنچه از دید من اهمیت بسزایی دارد، ایجاد باور در مخاطبان است، نه شوآف‌های مقطعی و گذرا.»

ابطحی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انسجام ملی، اظهار داشت: «رسانه ملی موظف است چهره‌ها و مدیرانی را که در این سال‌ها مدام علیه انسجام ملی صحبت کرده‌اند و دیدگاه‌های افراطی‌گری را ترویج کرده‌اند، از جلوی چشم مردم دور کرده و اختیارات آنان را کم کند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر، انتقادات مشابهی از سوی دیگر فعالان سیاسی و رسانه‌ای نسبت به عملکرد صداوسیما بیان شده است. محمود شهریاری، مجری پیشین این سازمان، در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «صداوسیما نه تنها مخاطبش را از دست داده که مقابل مردم ایستاده است.» وی افزود: «در این ۱۴ سال که از تلویزیون دور بوده‌ام، حتی به اداره‌کل بازنشستگی آن مراجعه نکرده‌ام، چرا که دلم نمی‌خواهد وارد این سازمان شوم.»

همچنین، زهره‌سادات هاشمی، مجری سابق صداوسیما، در گفت‌وگو با خبر فوری بیان کرد: «صداوسیما تبدیل به «صداوسیمای جلیلی» شده است و مردم از آن خط خورده‌اند.» وی افزود: «مدیران فعلی این سازمان دیدگاه‌های افراطی را ترویج می‌کنند و مردم را از برنامه‌ها حذف کرده‌اند.»

برای دریافت آخرین اخبار موثق، تحلیل‌های جامع و گزارش‌های دقیق در حوزه‌های مختلف، با خبرواژه همراه باشید و همیشه از تازه‌ترین اطلاعات مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =