دوشنبه | 26 خرداد 1404
  • تبلیغات
  • استخدام
  • درباره خبرواژه
  • تماس با خبر واژه
خبر واژه
  • خانه
  • هنر
  • اقتصاد
  • فرهنگ
  • مردم
  • سبک زندگی
  • گردش
  • فناوری
  • گوناگون
مقالات
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خبر واژه
خانه اخبار فناوری

شرکت‌های بزرگ به‌خاطر قیمت پایین برای تبلیغات، به هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند

مرتضی لطفی توسط مرتضی لطفی
30 مرداد 1402
در فناوری
شرکت‌های بزرگ به‌خاطر قیمت پایین برای تبلیغات، به هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند

سپردن تبلیغات به شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً فرایندی دشوار و پرهزینه است. اکنون اما با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، هر روز برندهای بیشتری از آن برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

آژانس‌های تبلیغاتی بزرگی مانند WPP و شرکت‌های چندملیتی مانند یونیلیور، برای کاهش هزینه‌های بازاریابی و درعین‌حال داشتن تبلیغات بیشتر، به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده‌اند. مدیرعامل WPP می‌گوید که صرفه‌جویی در هزینه و وقت با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر شود.

اخیراً یکی از آگهی‌های برند کادبری در هند، با استفاده از هوش مصنوعی، ویدیویی از «شاهرخ خان»، بازیگر بالیوود، ساخته است. شاهرخ خان در این ویدیو عابران پیاده را به خرید از فروشگاه‌های این برند دعوت می‌کند.

از طرف دیگر،‌ برند یونیلیور با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی، برای یکی از محصولات شامپوی خود سناریوی تبلیغاتی ترغیب‌کننده‌ای نوشته است.

اما حالا که برندهای بیشتری به‌دنبال استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات هستند، آیا این شرکت‌ها باید به مردم اطلاع دهند که تبلیغات مربوط به محصولشان با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است؟

واترمارک محصولاتی که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند

شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی قراردادی را با کاخ سفید امضا کرده‌اند که مفاد آن در مورد واترمارکینگ برای برچسب‌گذاری روی آثاری است که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌اند. درواقع تبلیغاتی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، می‌توان تحت این قرارداد و قوانین مربوط به آن قرار داد.

«کن سیکلز»، مدیر محصول شرکت واترمارک دیجیتال Digimarc، عقیده دارد که باید سیاست‌های استانداردی برای برچسب‌گذاری یا همان واترمارک محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد. او می‌گوید محتوای بازاریابی از نظر فنی، محتوای اصلی هوش مصنوعی بوده و مفهوم آن در اینجا بسیار مهم است؛ درنتیجه واترمارک این محتوا، تصمیمی منطقی است که باید خط‌مشی استاندارد برای آن در نظر گرفت.

هوش مصنوعی، ابزاری برای تبلیغ‌نویسی

بازاریابی و تبلیغات بخشی از تأثیر هوش مصنوعی روی مخاطبان این حوزه است که از مدل‌های زبانی برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی‌ (کپی‌ها یا همان کلمات موجود در یک آگهی که شما را متقاعد می‌کند همان فنجان قهوه‌ای را بخرید که سلبریتی موردعلاقه‌تان در دست دارد) استفاده می‌کردند.

در سال ۲۰۲۲ و پس از اینکه گزارش شد شرکت «جاسپر» توانسته است ۱۲۵ میلیون دلار در بودجه خود صرفه‌جویی کند، ابزار کپی‌نویسی هوش مصنوعی این شرکت به یکی از محبوب‌ترین ابزارها در دنیای فناوری تبدیل شد. بعد از آن برندهای آنلاین نیز شروع به امتحان هوش مصنوعی کردند.

درنهایت شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی در تبلیغات خود استفاده می‌کنند، به رویترز اعلام کرده‌اند که هنوز نگرانی‌هایی در مورد اینکه آیا تبلیغات آن‌ها (که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند) می‌توانند درعین‌حال که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، توسط قوانین کپی‌رایت محافظت شوند و خطرات امنیتی را پشت‌سر بگذارند یا خیر، دارند.

برچسب: تبلیغاتهوش مصنوعی
پست قبلی

تغییرات نرم‌افزاری دوربین سری پیکسل 8 گوگل فاش شد

پست بعدی

پیام‌رسانی RCS بالاخره با یک اپلیکیشن شخص ثالث وارد دنیای آیفون‌ها شد

مطالبمرتبط

فراخوان طراحی و پیاده‌سازی دستیار هوشمند مالیاتی
فناوری

فراخوان طراحی و پیاده‌سازی دستیار هوشمند مالیاتی

22 اردیبهشت 1404
گوگل وارد عرصه سینما و تلویزیون می شود
فناوری

گوگل وارد عرصه سینما و تلویزیون می شود

17 اردیبهشت 1404
بازی فورتنایت با اکانت اروپایی اپیک گیمز به اپ استور آمریکا برمی‌گردد
فناوری

بازی فورتنایت با اکانت اروپایی اپیک گیمز به اپ استور آمریکا برمی‌گردد

16 اردیبهشت 1404
هوش مصنوعی کد نویس مایکروسافت شد
فناوری

هوش مصنوعی کد نویس مایکروسافت شد

13 اردیبهشت 1404
آمازون به جمع خریداران تیک تاک پیوست
فناوری

آمازون به جمع خریداران تیک تاک پیوست

16 فروردین 1404
هوش مصنوعی سرطان را ۱۰۰ درصد تشخیص می‌دهد
فناوری

هوش مصنوعی سرطان را ۱۰۰ درصد تشخیص می‌دهد

5 فروردین 1404
پست بعدی
پیام‌رسانی RCS بالاخره با یک اپلیکیشن شخص ثالث وارد دنیای آیفون‌ها شد

پیام‌رسانی RCS بالاخره با یک اپلیکیشن شخص ثالث وارد دنیای آیفون‌ها شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دسته بندیها

  • اخبار
  • اقتصاد
  • سبک زندگی
  • فرهنگ
  • فناوری
  • گردش
  • گوناگون
  • مردم
  • مقاله
  • هنر

برچسب ها

ChatGPT آمریکا آیفون 15 آیفون‌ آیپد اسنپ اقتصاد اپل اپل واچ اپلیکیشن‌ ایلان ماسک اینترنت ایکس تجربه سفر تغذیه سالم توییتر تپسی خلاقیت خواب کافی خودرو دوربین ساترا سامسونگ سبک زندگی سفر مسئولانه سلامت سلامت روان شیائومی فرهنگ محلی فناوری مایکروسافت مدیریت استرس مشاوره خانواده هنر هنرهای سنتی هوش مصنوعی واتس‌اپ وام پیام‌رسان کاهش استرس گردش گوشی گوگل گیاهان آپارتمانی یوتوب

آخرین ارسالی ها

  • هفته فناوری لندن 2025: جشن جهانی فناوری
  • سلسله‌نشست‌های «درام ایرانی‌نوشت» آغاز شد
  • افزایش قیمت نان در شهرهای مختلف کشور

دسته بندیها

  • اخبار
  • اقتصاد
  • سبک زندگی
  • فرهنگ
  • فناوری
  • گردش
  • گوناگون
  • مردم
  • مقاله
  • هنر
  • تبلیغات
  • استخدام
  • درباره خبرواژه
  • تماس با خبر واژه

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد!

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اقتصاد
  • فرهنگ
  • هنر
  • سبک زندگی
  • گردش
  • مردم

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد!